perjantai 25. marraskuuta 2016

Kylppäri ja vessa - ensisijaisesti minun reviiriäni

Tsau! Dali täällä.

Riehakasta tai hyggeilypainotteista viikonloppua kissakamuille henkilöstöineen ja kaikille muillekin. Teema tällä kertaa: kylppärin ja vessan valtaus. Olisi kiva kuulla kommenteissa, onko teillä, hyvät kissakamut, samantapaista meininkiä.

Kilpailemme friiduamatöörin kanssa yläkerran pienestä vessasta, koska se on minun nukkumapaikkani ja joka tapauksessa olen siellä aina friidun seurana. Friidu tuskailee, koska joutuu kuivaamaan lavuaarin joka käytön jälkeen, jotta en kastele tassujani siinä ja sen jälkeen juokse ympäri kämppää märillä tassuilla. Minä tietysti tungen lavuaariin joka kerta, kun hana avataan. Friidu on joutunut korjaamaan kaikki tarvikkeensa vessan tasolta, koska ne eivät enää mahdu siihen. Minä kun makoilen koko pituudeltani katselemassa, kun friidu laittaa hiuksiaan ja meikkiä naamaan.

Friidun purtiloille ei ole enää tilaa...

Friidun hius tipahti kihartimesta otsalleni

Juon yleensä aamuisin hanasta vettä (alla videoklipissä näyte).


Yövyn lavuaarissa tuonne kolmeen, neljään aamuyöllä, jonka jälkeen siirryn makkariin nukkumaan ja valmistelemaan henkilöstön herättämistä klo 7-7:30. Minulla on ainakin 20 nukkumapaikkaa, mutta lavuaari on paras.

Nukun tässä joka yö ja välillä päikkäritkin
Kun friidu menee suihkuun, seuraan lasisärmin takaa ja sohin vettä. Minut joudutaan kuivaamaan kauttaaltaan aina ennen kuin pääsen suihkutilasta ulos.

Tämä on jo vanha kuva tarkkailupaikastani suihkussa

Seuraavissa kuvissa on yksityiskohtainen opastus, millä kaikilla tavoilla (miesamatöörin käytössä olevan) kylppärin suihkun voi blokata. Minut tosin siirretään pois tieltä oven ulkopuolelle naukumaan.

Nurkanvaltaus, hännän ja jalkojen asento tärkeä

Kaarimalli suihkutilan blokkaukseen

Tästä asennosta on hyvä ottaa jaloilla kiihdytys, jos tulee kiire poistua paikalta

Ja tietysti, jos vessan kansi jää auki, molskahdan hetkessä pyttyyn. Olen jo kaksi kertaa tipahtanut vessanpyttyyn - ne ainoat kerrat, kun kansi on unohtunut auki. Niistä noloista tilanteista ei onneksi ole kuvia.

Olen päässyt käymään päiväkeikalle mökillä ja joka päivä ollaan oltu friidun kanssa valjasulkoilemassa. Lintuja on bongattu ja koiria, joihin alan vähän jo tottua (ainakin itseäni pienempiin).

Vedessä kilisee jäähileitä!

Etsi kuvasta kissa... tässä meidän kaupunkiulkoiluamme
Ja sitten lopuksi vielä viikonlopun kunniaksi herkkukuvia. Slurp! Amatöörit hakevat minulle broilerinsydämiä Hakaniemen Hallista.

NAM, NAM!

Hovihankkijat

Viettäkääpä oikein leppoisa viikonloppu! Odottelen kommenttejanne ja runsaasti hyviä vinkkejä kylppäritoimintaan.

T. Dali, monialainen vesipeto

4 kommenttia:

  1. Moi broidi! Me mennään joka aamu mamin kanssa aamutoimille. Sillä on oma pönttö ja mulla oma ja mä tajusin jo pienenä,ettei sinne vessanpönttöön ole mitään asiaa muuten kuin korkeintaan mamin syliin. Jään sitten katselemaan kodinhoitohuoneen puolelle, kun mami käy suihkussa ja valittaa vetoa. Jännintä on kun se kuivaa lastalla kylppärin lattian. Mö oon niin kateellinen, ettei oo omaa. Ei tarvis sotkee aina tassuja. Jos mami yrittää sulkea kylppäri oven, nostan metakan. Siinä odotellessa putsaan itseni, ettei tarvi mennä sinne lavuaariin. Oman kokemukseni mukaan siellä kastuu eikä ole mun juttu kuin hätätilanteessa. Saunan lattialla on mun salainen yösyöpöttelypaikka, enkä ole kertonut kenellekään,mitä siellä puuhailen kun muut nukkuu. Mutta raksut häviää sieltä salaperäisesti yöllä. Keittiössä oleviin en koske kuin hätätilanteessa, jos mulle yritetään syöttää jotain äklö kissanruokaa. Välillä osallistun muihinkin aamutoimiin, mutta fööni ei oo mun juttu.

    VastaaPoista
  2. Tsau Patrick! Aika jännää, että saunasta löytyy raksuja. Kävin katsomassa. Ei täällä oo. Höh. En minäkään syö raksuja ellei ole ihan pakko. Friidu on keksinyt jonkun vekottimen, josta niitä sinkoaa lattialle ja ne syön. Kuulemma tarkoitettu kissoille, jotka syö liikaa raksuja ja siksi tehty niin vaivalloiseksi niiden saanti. No, mun tapauksessa mä syön melkein vaan siitä kapistuksesta sinkoavia raksuja ja friidu on tyytyväinen, että edes jotain uppoaa. Mä lotraan joka paikassa vedellä, ulkona ja sisällä. Jännä, että ollaan niin erilaiset veljekset tässä suhteessa. T. Dali

    VastaaPoista
  3. Moi, Vilkka täällä. Mun mielestä kylppärissä parasta on kyllä patteri. Kun toi ihmistyyppi aamulla nousee, tulee petiin kohta vilu, ja sitten mä kipitännkylppäriin. Pyykkikori onnjust sopiva, viinä voi istua ja nojata patteriin. Se lämmityää masua ja nenua kans, ainakin, jos mä lasken lean siihen patterin päälle. Suosittelen!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tsau Vilkka! Kuulostaa hyvältä. Epäilen, että me ollaan friiduamatöörin kanssa molemmat sellaisia kuumaverisiä, että tykätään viileistä kylppäreistä. Täällä on vain rättipatteri ja lattialämmitys eikä friidu anna pitää lattialämmitystä, koska sen mielessä kylppärissä pitää olla kylmä. Sopii mulle. T. Dali, karaistunut

      Poista