perjantai 24. helmikuuta 2017

Talvi tuli takaisin ja amatöörit aikovat häipyä!

Tsau! Dali täällä.

Nyt alkaa selvitä katastrofin koko laajuus. Kuulin, kun friiduamatööri nyyhki ääneen, että on ihan kamalaa, kun eivät ole juhlimassa mun yksivuotissynttäreitä. Ihan kyllä kaiken huippu. Ei voi käsittää, miksi tällaiset tyypit ottavat kissan, jos ne eivät muka voi olla paikalla, kun kissa täyttää vuoden. Jos oikein ymmärsin, niin ne menevät johonkin kuuppaan? Miten kaksi noin valtavaa ihmistä voi mahtua kuuppaan ja miksi ne haluaa olla siinä yökaupalla? Vaikea keksiä, miten tällainen voidaan minulle ikinä hyvittää. Hoitopaikassa saan varmasti ainakin katkarapuja synttäripäivänä ja muutenkin hyvää hoitoa, joten viihdyn kyllä, olkoot poissa. Toivottavasti siihen uuteen eläinsuojelulakiin tulee pykälä, että kissanomistajien pitää olla paikalla ja järjestää syntymäpäiväjuhlat, kun kissa täyttää vuoden.

Talvi tuli takaisin. Tykkään lumesta eikä räntäsadekaan haittaa. Tässä yks päivä tuli räntää ihan sakeanaan ja friidu epäili, että meidän ulkolenkki jää alle minuutin mittaiseksi. Puolen tunnin kuluttua minut raahattiin väkisin sisälle, olin ihan litimärkä ja friidu myös. Tässä pieni videoklippi, kun multa putos tuonne kivikasaan jotain (näin friidu ainakin vitsailee, tyhmää).


Sitten on ollut upeita, aurinkoisia ulkoilusäitä. Olen ryntäillyt joka puuhun, jahdannut tinttejä, pörhistellyt koirille ja juossut hirveää vauhtia pitkin rantapusikoita. Kauhean liukasta eikä friidu ole meinannut pysyä perässä. Tässä videolla olevassa puussa käyn melkein päivittäin ja sitten minulla on muutama muu puu, joihin yleensä myös kiipeän. Ryntäsin yhteen puuhun liian korkealle, kun friidu ei ehtinyt pysäyttää. Oma vika, että alkoi kiskoa minua sieltä alas ja sai puunroskat silmiinsä, kun tarrasin kiinni neljällä raajalla puun pintaan. Roskat on kuulemma edelleen toisessa silmässä, vaikka friidu on yrittänyt huuhtoa silmätipoilla monta kertaa.


Torstaiaamuna lunta oli tosi paljon. Kinoksissa friidua jopa polviin asti. Ryntäsin silti läpi hankien tuonne rantaan ja kun lumen alla oli peilikirkas jää, friidulta meni liukastelun takia kuvaamiset vähän pipariksi, mutta kyllä tuosta jotain näkee. Heh.


Vielä muutama kännykkäkamerakuva rannasta, joka on taas aika talvinen. Joka lenkillä tulee vähintään yksi ohikulkija juttelemaan friidun kanssa ja ihailemaan minun touhujani. Ansaittua huomiota, tottkai. Onneksi kukaan ei ole osunut paikalle, kun olen tälläkin viikolla käynyt pari kertaa pissalla ja tehnyt parit kakat ulos (friidu korjaa kakat koirapussiin).

Mun päästä kasvaa koivuja :)

Veetin peffa on kyl lilliputtitasoa tähän verrattuna.

Odotan tässä kärsivällisesti variksia, ne käyvät tonkimassa näitä roskiksia.
Kotona kyylään usein ikkunasta naapureiden touhuja. Ai niin, olen ollut pari kertaa kiipeilypuussa jonkin aikaa, kun friidu laittoi siihen yhden pajunkissaoksan törröttämään ja sitä on kiva sohia sieltä yläpedistä käsin.

Ai tuokin tuolla menee vasta näin myöhään töihin...
Pajunkissan takia mä vaan täällä olen, EN MUUTEN!

Juoksen turkki putkella ainakin sata kertaa päivässä portaita, koska joka risahdus on käytävä tarkistamassa ylä- ja alakerrassa, ettei vaan mene mitään tärkeää ohi. Alaspäin mennessä kuuluu kauhea töminä. Friidu pelkää, että naapurit häiriintyy.

Alakerrasta kuului ruokakupin ääni, äkkiä katsomaan!


Voikaa hyvin, kissakamut ja henkilöstö.  Ai niin, painan 5,5 kg, viikkopunnitus oli tänään.

T. Dali, edesvastuuttomien amatöörien fiksu lemmikki, kohta 1 vuotta

1 kommentti:

  1. Ihania ulkoilukuvia ja hieno puuvideo!

    Kannattaa Dali olla varovainen niiden puiden kanssa, entäs jos kiipeet joskus niin korkeelle ettet enää uskalla tulla alas? Onko sinun henkilökuntasi niin omistautunutta, että tulisi perässä puuhun? Meidän ei tulis... - Seppo

    VastaaPoista