perjantai 28. huhtikuuta 2017

Miesamatöörin kanssa ulkoilemassa

Tsau kissat ja ihmiset! Dali täällä.

Osa teistä jo tietääkin, että jouduin kammottavaan paikkaan viime viikolla. Pistettiin kaksi piikkiä peffaan ja rääkäisin kummallakin kerralla niin kovaa kuin keuhkoista lähti ja ekalla kerralla pääsin miesamatöörin otteesta irti ja ryntäsin hänen olkapäälleen. Friidu ei voinut edes katsoa koko touhua. No, nyt on kuulemma madotukset, punkkilitkut ja rokotukset hoidettu ja kissa voi siirtyä kesän viettoon. Eläinlääkäri kehtasi sanoa, että olen hivenen pulska, vaikka minua kutsutaan brittikissapiireissä ruippapehvaksi. Olen huolehtinut linjoistani enkä kyllä tosiaankaan ole mikään pulska. Hammaskiveä ei pikakatselmuksessa näkynyt, mutta ikenissä oli punotusta taimmaisten hampaiden kohdalta, joten friidu alkoi määrätietoisesti jokailtaisen hammaspesun yhteydessä tunkea harjaa takahampaisiin. Etuhampaiden harjaus on sujunut jo monta kuukautta ihan hyvin, mutta tässä takahammasosastossa on vielä treenattava.

Oltiin miesamatöörin kanssa aamulla pitkällä lenkillä ja friidu juoksi kameran kanssa perässä. Tuli monta kivaa kuvaa, joten vapun kunniaksi laitan ne kaikki tähän ja niistä tehdyn videon voitte katsella facebook -sivuillani @dalithesurrealcat. Mulla olisi kauheasti muitakin kuvia, kuten sellaisia, missä pengon kaappeja, avustan miesamatööriä ja jahtaan sorsia, mutta kun nämä aamun kuvat ovat friidun mielestä nyt niin kivoja, niin säästetään niitä muita myöhemmäksi. Veetille tiedoksi, että olisin sen tiiran siinä yhdessä kuvassa pyydystänyt tassun käänteessä, mutta ei annettu.

Kohti rantaa

Vähän vapputuunausta

Minä etsin nyt hiiriä, älkää koirat häiritkö
Jotain tuolla kolossa liikahti

Kieli keskellä suuta...tämä kivikkokävely on Veeti kuule haasteellista

Aika paljon näitä kiviä on

Sumu on kaunista

Friidun lempikuva

Säksätän lokille

Ihme haju

Tuon tiiran nappaan...äh, ei taaskaan anneta

Meen tälleen matalana niin saaliit ei huomaa

Mitä ihmettä tuolla tapahtuu?

Silta näkyy taustalla

Tämä maisema on keskustan suuntaan, en nyt sinne asti kuitenkaan juossut

Veeti, viittiks vilkaista mun polvea!

Seison taideteoksen päällä ... seuraavassa blogissa enemmän

Kotiin mennään nyt, tuli toista tuntia lenkkeiltyä
En oo väsähtänyt...typerä kuva
Kuvat vielä videoshowna youtubessa, ääni päälle:



Voi, kun pääsisi vappuna mökille ja ulkotarhaan. Olen ruvennut työntämään kuljetuskopan esille keskelle eteisen lattiaa tuolta portaiden alta, mutta amatöörit ovat niin tolloja, että eivät ymmärrä selkeää vihjettä.

Viettäkää kissat ja ihmiset leppoisa vappu. Jos oikein sataa, saatan saada amatöörin päivittämään blogia lisää. Koita Sir Patrick -broidi kestää ensi viikolla ne pakolliset rokotukset. Se on kyllä ihan kamalaa.

Hyvää Vappua! Älkää kissat juoko simaa eikä ainakaan niitä rusinoita saa syödä.

T. Dali

4 kommenttia:

  1. Hilpeetä vappua broidi. Mut on luvattu viedä kaupunkiin piknikille vappuna, jos keli sallii.Saas nähdä saako siellä jotain herkkuja. Susta on taas otettu upeita kuvia. Pidän peukkuja että saat myös saalista sieltä rannalta. Olen jo harjoitellut rimpuilua ensiviikkoa varten. Tuskin ne pystyy mua pistään�� Sir Patrick

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä kyllä jo kertaalleen vastasin tähän, mutta se vastaus on kadonnut johonkin. No, anyway, olet aika hyvä tyyppi, jos pääset oikein piknikille. Mua ei voi viedä, kun en pysy yhtään paikallani ulkona. kamppaile henkesi edestä siellä piikillä. T. Dali

      Poista
  2. Hauskaa wappua Dali!Sano palvelusväelle ettei nyt ainakaan kannata mennä ulos,on niin kamala ilma, huh.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, ihan karmeeta. Vaikka mua ei kurjat kelit estä, mutta säälin vähän tota friidua. Hauskaa vappua keleistä huolimatta. T. Dali

      Poista