tiistai 5. kesäkuuta 2018

Huh hellettä ja huhhuh myrskytuulta

Tsau kissat ja ihmiset! Dali täällä.

On ollut paljon proggista eikä olla friidun kanssa ehditty päivittää blogia.
Paljon hellepäiviä on pidelty mökillä ja kuvat ovatkin enimmäkseen sieltä.

Kevätkaihonkukkaa ihailen ... siis jos pöpelikössö olisikin myyrä😀


Outoa, kun kevät melkein jäi väliin. Suoraan talviturkki päällä helteisiin. Me ei tykätä friidun kanssa helteistä, mutta aurinkoinen sää on kiva ja tietysti kaikki uusi vihreä kasvillisuus, missä lymyää ties mitä🐀🐁🐀. Mulle tulee helteellä hirmu kuuma eikä ulkona jaksa millään ryntäillä samalla tavalla kuin talvella. Mökillä olen silti ulkona melkein koko ajan tarhassa, taluttimessa tai valvotusti 20 metrin narun päässä. Amatöörit ovat about 1000 kertaa irrottaneet minut kiipelistä, kun olen juossut narun puiden ympäri. On ollut välillä niin kuuma, että olen kuin märkä rätti ja päälleni laitetaankin kylmään veteen kasteltu rätti. Mökissä sisällä on onneksi viileää.

Kaksi märkää rättiä 😂

Tähystysilme päällä
Talon päädyssä näkyy ulkotarha, johon pääsen ikkunasta kissaluukun läpi.

Minut pakotetaan viimeistään klo 24 sisälle ulkotarhasta, koska muuten en ymmärtäisi nukkua yhtään. Yleensä viimeistään puoli neljä aamulla hyppään friidun päälle ja naukaisen, jolloin friidu kömpii avaamaan tarhan ikkunan ja antaa evääksi kosmanakkelin.

Tässä terdellä on kiva juosta tuo 20 metrin naru joka
tuolinjalan ja pöytien jalkojen ympäri.

Minulla ei ole toistaiseksi ollut yhtään punkkia. Viime vuonna tähän aikaan niitä oli poistettu mun nahasta jo useita, vaikka oli apteekin punkkilitku niskassa. Litkua ei enää laiteta, koska friidu ei tykkää laittaa myrkkyjä mun elimistöön turhaan. Nyt me ei tiedetä, onko tämä punkittomuus vain hyvää tuuria vai auttaako se oikeasti, että friidu on laittanut aina ennen ulkoilua valjaisiin vatsapuolelle tipan hirveän hajuista laventeliöljyä. Sitä öljyä laitetaan friidun nilkkoihin ja ranteisiin myös. Haisee 100 metrin päähän. Punkit eivät tiettävästi tykkää laventelista, mutta en minäkään siinä löyhkässä haista saaliita. Friidun mielestä se ei haittaa. Onko teillä ollut punkkeja, kissakamut?

Saaliista tulikin mieleen. Monet teistä olette nämä korkeajännityskertomukset jo lukeneetkin mun FB -sivuilta. Lauantaina mökillä oli tilanne päällä. Siitä vaan ei ole yhtään kuvaa todistusaineistona. Mä nimittäin bongasin näädän ja ajoin sen puuhun. Amatöörit juoksivat heti paikalle, kun mäkätin puun alla ja ehtivät nähdä näädän hyvin ennen kuin se katosi metsikköön. Piti seuraavana päivänä päivystää helteessä tunnin verran näätäpaikalla. Friidu toi mulle vesikupin, kun oli niin kuuma venata siinä. Ei tullut näätä takaisin. Mutta sunnuntaina sitten saalistinkin rantakäärmeen(poikasen). Juoksin se suussa saunan taakse ja friidu kirkuen perässä. Miesamatööri vei käärmeen pois ja mut kannettiin mökkiin. Oli kyllä jännintä tähän asti. Sisiliskot ja sudarit eivät kauheasti enää kiinnosta.

Venttaan tässä eilistä näätää, taisin sen lopullisesti häätää 🤣😂🤣

Ai niin, olin kolme päivää tutussa hoitopaikassa amatöörien frendien luona, kun amatöörit olivat pandoja katsomassa ja jossain kyläkaupassa. Katsokaa mun FB -sivuilta @dalithesurrealcat aika hauska pandaklippi, jonka friidu oli ottanut mulle tuliaisiksi.

Mökillä olen joka päivä tuntikaupalla narun päässä, kun amatöörit touhuavat ulkona näköetäisyydellä.

On liian kuuma, ei oikein jaksa vaania.



Vettä on hörpättävä välillä isosta kupista 😃


Nyt ollaan taas stadissa, kun tuli kolea ja tulinen sää. Aamulla rannassa menin tuulensuojaan odottelemaan saaliita. Friidu ei oikein tykkää, kun kesken ulkoilun pidän näitä puolen tunnin lakisääteisiä lepotaukoja.



Mukavan kesäistä meininkiä kaikille. Syökää kissat matolääkkeitä, jos ulkoilette. T. Dali

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti