perjantai 24. maaliskuuta 2017

Dalin suosikkilelu

Tsau! Dali täällä.

Mukavaa viikonloppua kissakamuille ja ihmisille.

Laitan heti aluksi kuva-arvoituksen. Esittelen tässä kolme lelua, joista yhden kanssa en leiki ollenkaan ja toisen kanssa ehkä kerran päivässä, mutta kolmannen kanssa ainakin 100 kertaa päivässä. Arvatkaa, mikä näistä on se 100 kertaa päivässä suosikkileluni? Sen kanssa on leikitty jo pitkään. Blogin lopussa on leluarvoituksen ratkaisu ja videoklippi mun leikistä.


Valikoitu lelulaatikosta
 Viikko on mennyt tosi nopeasti. Kevättä ilmassa, mutta ulkona on järkyttävän kuraista ja märkää. Oltiin friidun kanssa tossa Vanhankaupungin sillan vieressä. Siellä on muutama laho pitkospuu. Tykkään olla veden ääressä ja olisin mennyt vielä jäälle, mutta kun friidu on niin iso, että jää ei rannassa enää kestä sen painoa, niin minäkään en pääse.

Tää on kiva kiipeilypuu

Kävelin tätä pitkin ja friidu tuli perässä. Puolivälissä päätinkin
kääntyä takaisin ja friidu melkein putosi ojaan, heh.

Tekisi mieli kahlata
Tänään aamulla se sitten tapahtui. Meidän talossa ekassa kerroksessa asuu kaksi kissaa, joiden annetaan kulkea irrallaan. Olen aiemmin nähnyt toisen vilaukselta, mutta kun tultiin lenkiltä, ne molemmat syöksähtivät terassilta pihaan suoraan mun nenän eteen. Friidu nappasi minut olkapäälle ja kissojen omistaja houkutteli kissat takaisin sisälle. Olisi muuten voinut tulla iso kahakka. Sähisin ja pörhistelin ja kiskoin valjaissa, koska olisin tietty lähtenyt niiden perään vähän näyttämään niille (...öhöm... friidu huomauttaa, että tämä kaikki uhoaminen alkoi kylläkin vasta sen jälkeen, kun irtokissat olivat kadonneet kulman taakse).

Olen syönyt vähän tavanomaista vähemmän. Ruoka ei oikein maistu, kun on kevät ja pitäisi päästä koko ajan ulos sauhuamaan. Paino oli jopa vähän pudonnut, mutta se ei haittaa, koska sitä on viime viikkoina tullut aika lailla lisää. Voihan sekin vaikuttaa, että juuri ennen punnitusta olin pissannut pitkän pissan tonne pihapuskaan.

No niin, tässä se leluarvoituksen ratkaisu on. Mun suosikkileikki on sellainen, että friidu kaivaa huulipunan korkin sohvan sisuksista ja mä työnnän sen sinne takaisin ja sen jälkeen naukaisen, jotta friidu tulisi kaivamaan sen korkin taas esille. Me tehdään tätä about 100 kertaa päivässä enkä mä ole yhtään kyllästynyt. Eikö olekin haasteellinen ja älyä kehittävä leikki? Friidu tykkää tästä ihan kybällä ja kyllä mä oikeasti uskon, että sen älykkyysosamäärä tätä tehdessä nousee niin, että kohta se on Mensan jäsen. Ai niin, sen typerän perhosen kanssa en viitsi leikkiä ollenkaan ja friidu aikookin kierrättää tai myydä lelun.


Lennokasta viikonloppua! Pysykää kanavalla.
T. Dali, älypelikonsultti

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti